مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

خبرگزاری آریا ؛دفتر آذربایجانشرقی- امیرسفیدان به نقل از آذر فوتبال : واقعیت اینست که این برنامه در شأن و برازندگی برخی از تماشاگران آن نیست ، به این علت عرض کردم (( برخی )) چون این عده بنا به عللی همواره مورد هجوم ناحق این برنامه بوده (( و بقول بعضی ها , الی اولارا یاتبدی ))

خبرگزاری آریا ؛دفتر آذربایجانشرقی- امیرسفیدان به نقل از آذر فوتبال : واقعیت اینست که این برنامه در شأن و برازندگی برخی از تماشاگران آن نیست ، به این علت  عرض کردم (( برخی ))  چون این عده بنا به عللی همواره مورد هجوم  ناحق این برنامه بوده (( و بقول بعضی ها , الی اولارا یاتبدی ))
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ اگر به این برنامه از منظریک قالب ملی نگاه کنیم در اهداف اجرائی آن به دو دیدگاه عملا مشهود که در آن بوضوح هویداست برمیخوریم که با دو دید شخصی و غیر ملی ونگاه مصلحتی گره خورده است که هیچکدام از این مناظر با هویت واقعی و اصلی و حتی با نام آن بعنوان رسانه ملی تطابق ندارد چراکه گرایش خاصی در عملکرد آن نقش اساسی را ایفا میکند علی ایحال هر کدام از ابعاد این دو نگرش در عالم تصمیم و اجرا نه تنها با منافع ملی و مردمی منافات دارد , بلکه عامل بسیاری از تنشهائی است که میتواند روزها, هفته ها و ماهها جامعه فوتبال کشور را دچار تزلزل و استرس و اضطراب نموده و دستهای دسیسه ساز را در جهت انحراف این رشته ورزشی در اصل پاک  که میتواند با ترسیم تصاویری عامل ذهنیت درخصوص برخی مسائل غیر اخلاقی وهمچنین سو استفاده نااهلان گردیده و هر روز بیشتر از روز قبل به سوی فساد و تباهی سوق دهد , عملی که هم اکنون بطور مشهود حاصل این برنامه است . شاید اصالتا این برنامه در جایگاه خود مفید می باشد اما چنانکه اشاره کردیم (((( اصالت واقعی )))) وقتی نگاهها حاصل این دو دیدگاه باشد (((( نگرش شخصی و سلیقه ای )))) بار کج است و بار کج نیز به سر منزل مقصود نخواهد رسید , حالا تشخیص این نگرشها با شما مردم که مجری برنامه و متولیان ناعادل آن به زعم خود بر درد دل میلیونها نفر میخندند, در اصل هویت برنامه ای که بایستی بطور علمی و عملی در خدمت جامعه ورزش و در جهت پیشبرد اهداف ورزشی کشور مورد تحقیق ونقد و بررسی قرار گرفته وبر اساس واقعیتها صورت بگیرد دستخوش افرادی خاص گردیده و سلیقه ای به اجرا در می آید وآقایان هر وقت از طرح سوال و مطلبی وا می مانند با پرداختن به مسائلی از قبیل موی سر بازیکن , طرز لباس پوشیدن , نوع خودروی سواری و پرداختن به زندگی شخصی افراد و پرده برداری ازاسرار ایشان و طرح مسائلی که هیچگونه ارتباطی به ورزش نداشته و ندارد و بشدت در اسلام نیز نکوهش شده است موضوع را عوض نموده و با ماست مالی کردن ضعفهای خود با در دست داشتن برنامه و تسلط بر آن مردم را هالو بحساب می آورند و آنوقت خود را امین مردم و بانی و باقی عدل و اعتدال میدانند در صورتی که خودشانند ......
 اما اینکه بیان حق از سوی آقای فرکی، فردوسی پور ، مرادی یا زینی زاده در خصوص بازی تراکتور با فولاد که با توجه به تسلط گویشی آنها به لحاظ زبان بسیار میتواند در مقام دفاع ازحقوق حقه خود و باشگاه موثر باشد خود جای تامل دارد و این خود میتواند سلاحی دردست برخیها با طرح سوالاتی برای کسانی که تسلط کافی در فارسی سخن گفتن ندارند باشد تا با ایجاد سردر گمی در مخاطب به اهداف خود برسند ،اما و صد اما و هزاران اما آقای فردوسی پور که برنامه خود را به صیانت  و امانتداری از حقوق افراد معین میکند آیا پیش وجدان خود و خدای خود راضی است آیا حقیقت همین است که او بیان میکند ؟ آیا او خود نمیتواند حقیقت را خود بیان کند و قتی کسی خود را ملی گرا و امین مردم میداند بایستی ضعف گفتاری افرادرا طوری پوشش دهد که مردم حقیقت را بفهمند نه اینکه خود تلاش کند با پیچاندن مسئله عامل کتمان حقیقت باشد , آیا اینست همان صیانتی که از آن دم میزنید ؟
آقای نودی !! آیا وجدان قابل توجیه است؟ شما چطور قضاوت میکنید , مردم چطور ؟ بوضوح مبرهن و آشکار است و خود آقای فردوسی پور واقعیت را بخوبی میداند و میفهمد  مانند کسانی که در صدر اسلام میدانستند و میفهمیدند که حق با پیامبر( ص ) و علی ( ع ) است یانه ؟ اما عناد برخی افراد جهت حفظ منافع مگر میگذارد واقعیت گفته شود  حالا این فرد سودجو میتواند خود برنامه نود یا کسانی باشند که به این برنامه خط و خطوط میدهند .
آقای فردوسی پور یکی از افتخارات ما که بر خود میبالیم مسلمان بودنمان است  و توجه به انبیا و اولیا الهی است .
ما مسلمانیم و معتقد ودر اصول ایمان و اعتقاد حساب و کتاب و میزان ملاک رسیدگی به اعمال انسانهاست ، چنانچه آقا امیرالمومنین علی ( ع ) به مالک اشتر میفرماید : با مردم چنان باش که در روز حساب که خدا را می بینی عذرت پذیرفته شود و چنان باش که برای یک یک مردم در پیشگاه خداوند در ادای حق ایشان بتوانی عذری داشته باشی , راستی آقای فردوسی پور شما چقــدر با فرمـایش مولا علـی ( ع ) مصـداق داری و حسـاب خـود را چگونـه ارزیابی می کنـی ؟
(((( حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا ))))  هیچ فکر کردی که زمان میگذرد و روزهای سردی نیز در پیش است من از خداوند برای شما مسئلت خیر مینمائم و انشالله چنین باشد که شما هم اکنون اجرای آن را به سیانت و امانتداری  معترفید .

آقای فردوسی پوراما چند سخن و دل نوشته با شما :
*- این برای شما ایراد نیست که تعصب خاصی به برخی تیمها و افراد و اقشار داشته باشی مثل همه مردم و اتفاقا خوب هم هست ,,,, اما این ایراد بزرگی است که در برنامه ای ملی و پربیننده و برنامه ای که متعلق به میلیونها نفر و بیت المال است بخواهی هر طور شده مسائل و اتفاقات حادث شده را بنفع خود و کسانی که با آنها لابی نموده ای بپایان برده و تعمدا یا غیر عمد حق را وارونه بنمائی و خود را به عنوان یک فرد شایسته و توانمند جلوه دهی که این خطای بزرگی است که بایستی از عواقب آن بیم داشته باشی آیا این چنین است ؟ چرا نه ؟ به چه دلیل و به چه بهائی ؟ آیا پادشاهی چند صباح زود گذر به نزول شخصیت وانسانیت می ارزد ؟ عالم محضرخداست از خدا باید ترسید و تقوا پیشه کرد .
*- آقای فردوسی پور می گویند شما استاد دانشگاه هستید من نمیدانم حق این استادی را چگونه ادا میکنید واقعا فکر کردید اگر ذره ای در کارتان اشتباه کنید و این اشتباه از طریق شاگردانتان در جامعه تسری پیدا کند چه عواقب شومی در سلسله نسلها بوجود می آید وذمه آن تا مادام العمر در حیات و ممات گریبانگیر شما خواهد بود ؟ آیا شما هیچ قسم خوردید با صداقت داشته هایتان را آنچنان که حقیقت است به دیگران منتقل کنید ؟ چقدر به سوگند تان وفاداربوده اید ؟ این مطلب شاید تاکنون از ذهنتان حتی خطور هم نکرده خدا وکیلی کمی انصاف بخرج داده خود قضاوت کنید , بنظر میرسد برنامه نود خطی بطلان برصداقتتان که بعنوان استاد دانشگاه انجام وظیفه مینمائید کشیده باشد و هویت استادی شما را نیز زیر سوال ببرد .
*- جناب فردوسی پور شما از عدالت در اجرای برنامه خود بسیار دم میزنید و امین بودن خود را با سوگند به خدا در همان برنامه خودتان بارها  به رخ کشیده اید , آیا این عدالت است دو هفته برای بازی سپاهان - پرسپولیس برنامه ویژه می گذارید و بیشتر از ده بار صحنه زاویه دید محسن قهرمانی را نشان می دهید و با آب و تاب فراوان به مسئله می پردازید وبطرز ماهرانه سناریو را طوری که مطلوب شماست منعکس میکنید و اینکار بارها و بارها در برنامه شما در طول ادوار مختلف و سالیان متمادی افتاده است وایکاش این مهارت خود را دراجرای عادلانه برای احقاق حق عموم بکار میگرفتی نه ناعدالتی و تبعیض . و اما چرا در حساس ترین بازی هفته لیگ13 که تکلیف صدرنشین را عوض کرد،زاویه دید تورج حق وردی را نشان ندادید ؟ (((( و بصورت خالا خاطرین قالماسین )))) عمل کردید , آیا اشتباهات داور بازی تراکتور فقط در همین یک صحنه اشتباه خلاصه میشد؟  از چه میترسید صحنه های اشتباها ت دیگر وفاحش داور بازی را نشان دهید ؟ چرا تلاش میکنید سر و ته قضیه را به نوعی ببندید که مصلحت سفارشی افراد به شما این چنین ایجاب میکند ؟ شما همیشه اینگونه عمل کردید فکر نمیکنید اسم عادل برای  شما نه کمی بلکه بسیار بسیار زیادی است ؟ میگویند انصاف !! میگویم چیز خوبی است اما اگر کسی داشته باشد !!!!
*- آقای فردوسی پور من نمیدانم شما فرق  ابله و دانا را چگونه معنی می کنید اگر به حساب خویش  و زعم خود برخی را هالو فرض می نمائید بایستی بگویم بسیار در اشتباهید و معنای صحیح آنرا ندانسته و متوجه نشده اید و به جرات میتوان گفت که شما خود از دسته اول می باشید چون امروز اتفاقاتی که خودتان هرچند ناچیز و اندک  به نفع برخی ها که خدای ناکرده اگر از گل نازکتر به آنها بگوئی ناراحت می شوند و این برای شما خوب نیست  به تصویر میکشید و چه واقعیتهارا که به ضرر منافع همان عده لاپوشانی مکنید برای مردم که به لطف خداوند  حقیقت را درک میکنند ومیفهمند و میدانند واقعیت چیست کافی است وعدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و این مسئله ای است که به میزان دانش و خرد شما در اذهان عمومی شائبه وارد میکند و و میل گرایشی شما را به سوئی خاص برای عموم مردم فاش میسازد و این همان است که باید بدانید ,  ماه پشت ابر نمیماند و این یک اصل و منطق است که بارها به واقعیت پیوسته و نمود پیدا کرده است و ماهیت شما نیز متمایز و جدا از این مسئله نیست .
*-  آقای فردوسی پور شما که سعی و تلاش میکنید از یک بیگانه که امروز مبلغ هنگفتی را از بیت المال دریافت نموده و از مملکت و کشور ما تامین میشود  و چنین بی حرمتی را هرچند از منظر ورزشی مرتکب میشود حمایت کنید ,اما  بی حرمتی , بی حرمتی است حالا میخواهد در قالب حرکت ورزشی باشد یا غیر, چرا و به چه دلیل در یک برنامه به اذعان خودتان ملی به سلیقه رفتار میکنید و سعی در توجیه مسئله دارید؟ چرا به صراحت نمیگوئید برای اینکه این چنین رفتاری تکرار نشود که به زعم خودتان نیز حرکت ناشایست بوده و برای دیگران نیز بخصوص بازیکنان خارجی درس عبرت باشد برخورد شود ؟ چرا تعصب غلط و بیجا مانع گویش حقایق میشود و توان فاش واقعیتها را از شما میگیرد ؟این چه معیارو حساب و کتابی است که شما دارید؟ نکند ...... در میان است و ما نمیدانیم !!
 آیا این توهین به هموطن شما که خود را مدافع او میدانیدنیست؟ چرالاپوشانی میکنید؟ چه باید به شما گفت شما خود را تافته جدا بافته از ایران وهموطن ایرانی میدانید یا ما دچار توهمات و ........ شده ایم ؟ آیا اگر همین حرکت برای تیمها وکسانی که در برنامه خود برای آنها دست و پا میشکنید و سر تعظیم فرود می اورید اتفاق می افتاد همین موضع را اتخاذ میکردید ؟ اگر جواب شما مثبت باشد ! بنده بایستی به تفکر خود مرحبا بگویم که در مورد تشخیص بهره هوشی  شما دچار اشتباه نشده‌ام .
*- آقای فردوسی پور کجای تصاویریکه در مورد توپ زیر پیراهن بازیکنان نشان دادید عمل تهییج کننده اتفاق افتاد چرا توپ بسوی تماشاگران شوت نشد  میخواهید چه چیز را نشان دهید و ثابت کنید ؟ تا زمانی که توپ داخل شکم (( زیر پیراهن )) پریرا بود هواداران به روند طبیعی تشویق خود ادامه میدادند , چرا دنبال علت و اسباب تنش نگشتید ؟ آیا علت اصلی تهییج و تنش و تشنج همان نبود  که نباید میشد  (( پرتاب توپ)) ؟؟ آقای فردوسی پور شما عمل ناشایست را چگونه معنا میکنید خود معترفید که کار صحیح نبوده است آیا کار غیر صحیح توجیه و لاپوشانی دارد یا شفاف سازی ؟ چرا سعی میکردید هر طور شده آن حرکت را نوعی شادی قلمداد نمائید ؟ آیا هیچ میدانید با این توجیه و تعبیر غلط از فردا هر بازیکنی در قبال یک جلسه محرومیت بدین منوال بخواهد شادی کنددر استادیومها کار به چه جاهائی میکشد البته شاید این جار و جنجالها  به نفع شما و برنامه جنجالی شما باشد و خواسته قلبی شما ست تا بلکه بیشتر جلب توجه نمائید و آیا تصور نمیکنید که این میتواند حاصل تعبیر و تفسیر و حمایت بی ربط شما باشد ؟ بگذارید راستش را بگویم اصلا شما خود یکی از عوامل تشنج زا در فوتبال هستید . آیا شما فکر میکنید پریرا موقعی که میخواسته توپ را بسوی تماشاگران شوت کند با دسته گل عوضی گرفته است اگر باز چنین تصوری دارد  برایتان متاسفم !! فکر نمی کنید او با این حرکت خود به ریش شما و ما بعنوان یک ایرانی و در کشور ما میخندد ؟
*- آقای فردوسی پور کدامیک از بازیکنانی که توپ را از زیر پیراهن در آورد و به سمت تماشاگران شلیک کرد , ببتو, کاکا , مسی, ونکونام؟یا بازیکن آرسنال ؟کدام یک مرتکب چنین عملی شد چرا عوام فریبی میکنید ؟ لازم میدانم متذکر شوم که شما در محاسبات خود دچار یک اشتباه محرز شدید که , اولا تیم های کاکا، مسی، نکونام و بازیکن آرسنال هر چهار نفر میزبان بودند! و در زمین خودی چنین رفتاری داشتند , دوما یک عمل در شرایط متفاوت احکام متفاوتی دارد .آیا نگرش شما نیز متفاوت بود ؟
*- آقای فردوسی پور یک شادی گل در استادیوم خانگی یا بیرون از خانه احکام متفاوتی دارد شما که مدعی هستید شبانه روز قوانین و مقررات فوتبال را مطالعه میکنید و به مسائل آن اشراف کامل دارید آیا تصور نمیکنید جوی که در استادیوم پر و خالی از سوی یک بازیکن بوجود می آید متفاوت است  و در استادیوم پر میتواند در نحوه قضاوت داور ونوع تشویق و شعارهای  هوادار تاثیر بگذارد پس چرا دنبال علت نمی گردید وصراحتا علت را بیان نمیکنید؟ فکر نمی کنید  مردم میفهمند و دانا هستند , چرا اینقدرتبعیض در نگاه شما به برخی تیمها و قشرها و افراد وجود دارد مگر آنها چه هیزم تری به شما فروخته اند ؟ جناب نودی پست و مقام و نام وشهرت کسب نمودن به هر قیمت و بهائی ارزش ندارد .  
* - آقای فردوسی پور ما وقتی به عدالت شما اذعان داریم که به عینه عدالت را در رفتارو گفتار و کردار شما ببینیم مگر میشود صحنه های بازی شدید و خطاهای گرفته نشده از سوی داور بازی را که بارها و بارها اتفاق افتاد و حتی در یک صحنه منجر به خانه نشینی ایرانپوریان گردید نشان ندهید و آیا صحنه برخورد و خطای بازیکن فولاد را روی میلاد فخرالدینی نبینید ,  ضربه دست بازیکن فولاد را به توپ چه ؟ یا در فیلم ارسالی برای شما آن صحنه ها سانسور شده بود بنظر میرسد زیر سوال بردن اعتدال و عدالت در برنامه شما و برای شما با این اوصاف غیر منصانه نباشد . نگاه شما و امثال شماها فقط معطوف کسانی است که من باب میل شما عمل میکنند و بس و این عمل بسیار نابخشودنی است .
*- آقای فردوسی پور تا کی میخواهی این مردم را بی سواد و بی منطق نشان دهی و خودت را عقل کل این فوتبال بدانی؟من نمیدانم چرا و چه کسانی این اجازه را به شما میدهند که براحتی و با هرگونه الحانی با هر کس که دوست داشتی صحبت کنی و موقعی که خود را در مقام دفاع و پاسخگوئی  ضعیف می پنداری به قول خودت مغلطه بازی و سیاهکاری براه می اندازی و حتی فرصت سخن گفتن را از وی میگیری و بلافاصله به خدا میسپاری  , آقای فردوسی پور راست راستی اینطور نیست ؟ این همان مسئله ای است که به وفور از سوی کارشناسان یا میهمانانی که چه از لحاظ حضور در برنامه و چه از لحاظ مکالمه و ارتباط تلفنی از شما نقد شده است آیا پاسخی دارید ؟ شما چطور با این همه اجحاف و نا عدالتی شب را تاصبح سپری میکنید در صورتیکه با این قضاوت بی عدالت خود آه و نفرین هزاران مظلوم پشت سرتان میبینید !! شاید هم قلبتان مرده و چشمانتان بسته شده است .
*- آقای فردوسی پور در حساس ترین هفته و در اوج ترافیک پربینندگی یک برنامه تحلیلی فوتبال ، یک ساعت تمام به نقد سریال آقا پژمان خودتان که هیچگونه ارتباطی با هویت برنامه شما ندارد و اوقات ارزشمند آن را به دلخواه خود متصرف می شوی اما در یک دقیقه سر وته اتفاقات مهم بازی تراکتور , فولاد را که چند روز با استرس و نگرانی همه منتظر بودند (( البته ازشما بعید بنظر میرسید ))) در برنامه شما به حقانیت خود پی ببرند و شمارا مدافع حق (( به خیال خود )) که البته آزموده را آزمودن خطاست میدانستند جمع و جور میکنی بنوعی که حتی این تیم و عوامل آنرا مقصرجلوه میدهی آیا این بزرگترین خیانت به فوتبال و تراختور نبود؟ این شرایط و وضعیت فوتبال ماست !! این فوتبال درد زیاد دارد و شما بخشی از آن هستی , آری , آری و بازهم آری .
آقای فردوسی پور از کجا و از چه بگوییم , از محسن ترکی , محسن قهرمانی , جهانبازی , حقوردی یا ....  ؟ ازکدامین قضاوت ناحق آنها در حق تراکتور ؟ از چه بگوییم , از آرائی که همگی مغرضانه و بودار است یا از رئیس دپارتمانی داوری که بدون دیدن بازی تراکتور و فولاد که بنا به اعتراف خود از طریق شنود اقدام به صدور حکم میکند و میگوید پنالتی صحیح است و روز روشن را شب قلمداد می کند . امام حسین ( ع ) میفرماید : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ؟ آیا هستید . مسلما که .......
مگر نه این است همان کمیته ای که حکم تخلف تیم البدر را پس از ارائه 5 بازی در لیگ یک صادر کرده  حکم کسر امتیاز تراکتور را میدهد مگر این دلیل بر بی کفایتی آنها کفایت نمیکند ؟ پس چرا وقتی پای صحبت از تراکتور و برخی تیمهای مظلوم شهرستانها به میان می آید بقل خودتان لالمونی میگیرید ؟ چگونه و با چه روئی اینها خود را عقل کل میدانند .
این چه فدراسیون و کمیته انضباطی است که بر اساس قوانین ای اف سی اصلاحات انضباطی را اعمال میکنند اما بدون اشراف به موضوع اقدام به صدور حکم می‌نمایند و یکی نیست به آنها بفهماند که بابا کسر امتیاز از تیمها در خصوص اعتراضات هواداران نادرست است این موضوع بوضوح نشان میدهد که این اشخاص اصلا در باغ نیستند و بدون توجه به اصل و اساس موضوعات که خودشان نیز بی اطلاعند نمیدانند که چه موردی را امضا نموده اند , حقیقتا خنده دار نیست؟ واقعا نمی‌دانیم بحال این فدراسیون و کمیته ها باید خندید یا گریه کرد .
آقایان تاریخ آئینه تمام قد زمان نماست و حقایق را ثبت وثابت کرده و ازاین به بعد هم اثبات خواهد نمود کمی بخود آئید و باز آئید و باز آئید ونگذارید با این ندانم کاری و خود را به بیراهه زدن آه و نفرین کسانی که بعد از شما بعنوان وارثان و متولیان این برنامه و موضوعات می آیند گریبنتان را بگیرد و حتی حسرت یک آن عنایت خدواندی در سرای باقی در دلتان بماند تا هستید بخود آئید و اصلاح و انابه پیشه کنید تا شاید ....... که خداوند توابین را دوست دارد .
آقای فردوسی پور  شما متصورید که بازیگر و گارگردان توانمندی هستید اما غافل از آنید که ما بازیخوان توانمندتری هستیم و بدون شک حق بر باطل پیروز است چون این وعده خداوند متعال است . در خاتمه با تمامی مطالب فوق الاشاره که امیدوارم مورد توجه دلهای مکدر واقع شده و لااقل در زندگی خصوصی شما موثر افتد دو بیت شعر تقیم میکنم که سعی کنید با ترجمه آن , مفهوم آنرا فرا راه خود قراردهید که زندگی , شرف , آبرو و حیا در همین است و بس ولا غیر :

سسلییب غیبـدن هاتف گلیـری بـاد وزان                خواب غفلتدن اویان کی اولوری عمر خزان
سرنوشتین قلمی چون بئله منظومه چکیب               هر کس آخر درجاق بار وبرین هر نه اکیب

(((( والسلام ))))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی