مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

هفته اخر لیگ برتر فوتبال در حالی فرا رسید که تراکتور و نفت تهران با 57 امتیاز و سپاهان اصفهان به 56 امتیاز تنها تیم های دارای شانس قهرمانی می باشند

در حساس ترین بازی هفته آخر دو تیم تراکتور و نفت در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می روند می توان گفت جمعه این ورزشگاه مهم ترین بازی خود را در طول تمام سالها میزبانی خواهد کرد تا پرشورها با برتری در برابر حریف خود قهرمانی لیگ برتر جشن بگیرند نفت نیز در صورت برتر به قهرمانی می رسد  از سوی دیگر سپاهان در اصفهان امیدوار خواهد بود که دیدار تبریز برنده نداشته باشد تا با برد در برابر سایپا به قهرمانی برسد

در هر صورت تبریز فردا شور و حال دیگری خواهد داشت

در ادامه پیش بازی دو بازی حساس فردا را به نقل از ورزش سه می بینید

 

فینال 120 هزار نفری لیگ برتر

پیش بازی تراکتورسازی ـ نفت‌تهران

 

تراکتورسازی و نفت فینال لیگ‌برتر را می‌ سازند. اگر مثل همه فینال های واقعی این بازی برنده داشته باشد تیم برنده، قهرمان لیگ خواهد بود.


 

به گزارش "ورزش سه"، مساوی می‌تواند هر 2 تیم را از قهرمانی دور نگه داشته و در عوض سپاهان را قهرمان کند.

* تراکتورسازی با تفاضل گل بهتر در صدر است و حتی در صورت تساوی این دیدار و البته نتیجه نگرفتن سپاهان مقابل سایپا می‌تواند قهرمانی را کسب کند اما نفت در صورتی قهرمان خواهد شد که بتواند در این دیدار هر سه امتیاز بازی را کسب کند.

*به‌طور حتم این دیدار بیش از اینکه زیر نظر هواداران تراکتورسازی باشد، زیر نظر سپاهانی‌ها خواهد بود و آنها به خوبی از اهمیت نتیجه این دیدار آگاه هستند. تونی اولیویرا برای رسیدن به این پیروزی و در نهایت قهرمانی به بازیکنانی چون حامد لک، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، سامان نریمان جهان، احمدزاده، ادینیو و... اعتماد خواهد کرد. در مقابل نفت تهران و علیرضا منصوریان بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، پادوانی، حمدی نژاد، مبعلی، علیرضا عزت، وحید امیری، ارسلان مطهری و.... را به زمین می‌فرستد تا همچنان به کسب سه امتیاز امیدوار باشند.

* رقابت تراکتورسازی و نفت، رقابتی است که ممکن است این دو تیم برای سپاهان به میدان بروند. تساوی در این دیدار چیزی است که سپاهانی‌ها انتظار آن را می‌کشند.

* در بازی رفت، نفت 2 ـ یک برنده شد. غلامرضا رضایی در دقایق 42 و 55، 2 گل برای نفت زد و دیتمار بیکاج در دقیقه 46 گل تیم تراکتورسازی را به ثمر رساند.

* نفت و تراکتورسازی، همیشه بازی های بسیار متعادلی داشته اند. 3 برد، 3 مساوی و 3 باخت در کارنامه آنها ثبت شده است. در این مدت نفت 12 گل زده و 11 گل هم دریافت داشته است.

* بهترین برد در بازی ها 2 تیم برد 3 ـ صفر نفت در روز 20 بهمن 92 بوده است.

* لیگ فوتبال باری محمد ایرانپوریان و خالد شفیعی 2 بازیکن محروم تیم تراکتور تمام شده است. شفیعی بریا سومین بار در لیگ فوتبال محروم می‌ شود و یک کارت قرمز و 8 کارت زرد دارد در حالی که ایرانپوریان بعد از 9 ماه اخطار سوم خود را گرفته و محروم است.

* تراکتور در 10 بازی آخر 8 بار و نفت 7 بار برده اند. اگر نفت مثل تراکتور عمل کرده بود امروز با 60 امتیاز و تنها یک مساوی هم قهرمان لیگ می‌ ماند.

* این بازی احتمالا پرتماشاچی ترین بازی تاریخ لیگ برتر خواهد بود. رکورد پرتماشاچی ترین بازی تاریخ لیگ به مسابقه تراکتور و فجر سپاسی در بدو حضور تراکتور در لیگ اختصاص دارد که تبریزی ها برای قهرمانی آن رکورد را – احتمالا – خواهد شکست .
 
 

برد، به امید تساوی در تبریز

پیش بازی سپاهان ـ سایپا

 

سپاهان، در حالی میزبان سایپا است که پیروزیش در این بازی متضمن کسب عنوان اول یا دوم برایش است.


 

به گزارش "ورزش سه" نگاهی به شرایط سه تیم مدعی در جدول رده بندی لیگ به خوبی نشان می‌دهد که چگونه یک گل کمتر یا بیشتر ممکن است سرنوشت قهرمانی در لیگ را عوض کند و در طول ۹۰ دقیقه بازی تیمهای مدعی ممکن است در چند مرحله نام تیم قهرمان تغییر کند تا در نهایت یکی از سه تیم تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان بر بام فوتبال ایران بایستد.

در شرایط فعلی تراکتورسازی با ۵۷ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی حضور دارد و نفت تهران با همین تعداد امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار دارد و سپاهان هم که در چند هفته اخیر شرایط بسیار خوبی پیدا کرده با یک امتیاز کمتر در جایگاه سوم قرار دارد.

برد تراکتورسازی در مقابل نفت به معنای قهرمانی شاگردان اولیویرا است و از طرف دیگر نفت هم در تلاش است تا دست به یک کار بزرگ بزند و با شکست قرمزهای تبریز به اولین عنوان قهرمانی خودش در تاریخ لیگ دست پیدا کند. البته در حالت سوم ماجرا سپاهان هم در کمین این دو تیم است تا شاید با رقم خوردن یک نتیجه تساوی در شهر تبریز خودش هم سایپا را ببرد و برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر شود.

* بازی رفت را 2 تیم به تساوی 2 ـ 2 رسیدند. گل های بازی یک در میان بود. دقیقه 4 میداوودی برای سایپا، دقیقه 39 جواهیر سوکای برای سپاهان دقیقه 44 مجتبی رمضانی برای سایپا و بالاخره دقیقه 78 عبدالله کرمی بریا سپاهان.

* در 21 بازی گذشته 2 تیم 8 برد، 6 مساوی و 7 باخت به سپاهان رسیده، 36 گل برابر 28 گل، گل های زده و خورده سپاهان است.

* 3 بازی آخر بین 2 تیم مساوی تمام شده است.

* سپاهان در روز 13 بهمن 88، سایپا را 5 ـ یک برده و بهترین بردش را به دست آورده است.

* سایپا بهترین برد خود را روز 24 شهریور 83 با حساب 4 ـ یک به دست آورده است.

* سایپا متوازن ترین تیم لیگ بوده که در هیچ مقطعی ناگهان بالا نرفته و هیچگاه یک باره افت نکرده است.

* 5 برد متوالی سپاهان آنها را مدعی قهرمانی کرده است. اگر تراکتور و نفقت مساوی کنند سپاهان با یک برد قهرمان لیگ می‌ شود.

*در بازی روز جمعه سپاهان و سایپا مطمئنا نبض مسابقه در اختیار کاپیتان‌های هر دو تیم خواهد بود. هم محرم نویدکیا و هم ابراهیم صادقی سالهاست که به عنوان نمادی برای وفاداری به باشگاهشان شناخته می‌شوند و در این مسابقه باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. صادقی در بازی قبلی گل پیروزی بخش تیمش را در مقابل استقلال خوزستان به ثمر رساند و محرم هم با بازگشت دوباره‌اش به ترکیب سپاهان شرایط را برای حسین فرکی عوض کرده است.

*سپاهان در طی چند هفته گذشته بر روی نوار برد حرکت کرده و شاگردان حسین فرکی بعد از باختی که در مقابل صبا در کارنامه شان ثبت شد در طی پنج بازی بعدی مقابل تراکتورسازی، پرسپولیس، راه‌آهن، استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان به یپروزی دست پیدا کرده‌اند و برد ششم در مقابل سایپا می‌تواند کمک بسیار زیادی به کسب پنجمین عنوان قهرمانی این تیم داشته باشد. البته برد سپاهان نیمی از تکلیف قهرمانی را حل می‌کند و تساوی دو تیم مدعی باید در این راه به قهرمانی سپاهان کمک کند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی