مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

دیدار حساس تراکتور با نفت در هفته آخر به نظر می رسد که بار دیگر ورزشگاه یادگار امام تبریز را مملو از تماشاگر کند در گذشته نیز این ورزشگاه بارها لبریز از تماشاگر شده است در ادامه مطلب دیدارهایی که این ورزشگاه پر شده است را خواهید شناخت

 

حساسیت بازی تراکتورسازی تبریز با نفت تهران و برگزاری بازی در روز جمعه و تعطیلی فردای روز مسابقه به طور حتم در افزایش تماشاگران تراکتورسازی موثر است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ظرفیت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد یا خیر؟

خبرگزاری فارس: ورزشگاه یادگار امام مملو از تماشاگر می‌شود؟
 
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان نفت تهران است. در این بازی شبه فینال، تیم تراکتورسازی در صورت پیروزی برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر می‌شود.

بدون شک حضور تماشاگران تراکتورسازی در این بازی می‌تواند زمینه‌ساز پیروزی تیم تراکتورسازی شده و شرایط روحی بازیکنان تیم میزبان را تقویت کند.

اما از آخرین باری که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شده است، بیش از 800 روز گذشته و دیگر بازی‌های حساس تراکتورسازی با تیم‌های استقلال و پرسپولیس و حتی بازی‌های آسیایی نیز این ورزشگاه را به صورت تکمیل پر از تماشاگر نمی‌کند.

حتی درخواست‌های «تونی» برای حضور بیشتر تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه نتیجه‌بخش نبوده و در بازی سرنوشت‌ساز تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا با تیم «نسف قارشی» ازبکستان تنها 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

افت تعداد تماشاگران تراکتورسازی در چندسال گذشته نشان‌دهنده کم شدن شور و شوق هواداران این تیم برای حضور در ورزشگاه است.

به طور نمونه در سال 88 بازی نه چندان حساس تراکتورسازی تبریز با پاس همدان بیش از 60 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود اما بازی حساس تیم تراکتورسازی تبریز با «الاهلی» عربستان در این فصل باشگاه‌های آسیا، تنها 45 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

همچنین در سال‌های 88 و 89 در بازی تراکتورسازی با استقلال و پرسپولیس در تهران تعداد هواداران تیم تبریزی بیشتر از میزبان بود اما در سال بعد تعداد تماشاگران تراکتورسازی در تهران نیز افت کرده است.

به راستی بر سر پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر چه آمده که تماشاگران این تیم روز به روز کمتر می‌شود؟

تراکتورسازی به درد استقلال و پرسپولیس گرفتار شد، زمانی بازی‌های استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی را پر می‌کرد اما امروز این تیم‌ها به شدت هواداران خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد تراکتورسازی نیز به درد این دو تیم مبتلا شده است.

پخش زنده بازی‌ها، تعدد مسابقات، جو نامناسب ورزشگاه، عدم امکانات لازم در ورزشگاه‌ها برای تماشاگران، ورود بی‌رویه پول به فوتبال، از بین رفتن تعصب رنگ‌ها برای بازیکنان که به دنبال آن تماشاگران را نیز در بر گرفته، امکان پیگیری کوچک‌ترین جزئیات تیم‌ها در فضای مجازی، مشکل ایاب و ذهاب به ورزشگاه و ترافیک سنگین بعد از بازی را می‌توان از مهم‌ترین دلایل کاهش تماشاگران برشمرد که هر کدام از این موارد قابل موشکافی است.

پخش مستقیم + مشکلات ورزشگاه = کاهش تماشاگر

یکی از دلایل افت تماشاگر پخش تلویزیونی بازی‌هاست، تماشاگر وقتی در خانه به راحتی می‌تواند بازی را تماشا کند از خیر حضور در ورزشگاه گذشته و از سختی‌های آن صرف نظر می‌کند.

مشکلات تهیه مجوز ورود به ورزشگاه، عدم امکانات رفاهی لازم، مشکل ایاب و ذهاب و ترافیک سنگین چه در ورود و چه در خروج از ورزشگاه مهم‌ترین دلایل کاهش استقبال تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه است.

آمار پرتماشاگرترین بازی‌های تراکتورسازی

تاکنون 10 بار ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل ظرفیتش پر شده که همگی مربوط به بازی‌های تراکتورسازی است، پنج بازی مربوط به لیگ برتر دوره نهم است که سه بازی آن در سال 88 و دو بازی در اوایل سال 89 برگزار شده است.

سه بازی در دوره دهم بوده که دو بازی در سال 89 و یک بازی در اوایل سال 90  انجام شده و یک بازی نیز مربوط به لیگ برتر دوره یازدهم در  اوایل سال 91 است.

در بازی‌های آسیایی نیز ورزشگاه یادگار تنها در بازی تراکتورسازی با الجزیره مملو از تماشاگر شد که نخستین بازی تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا بود.

بیشترین حضور تماشاگر در این 10 بازی مربوط به بازی تراکتورسازی با فجر سپاسی شیراز در سال 88 بیش از 100 هزار نفر است، رکوردی که با نصب صندلی ورزشگاه و کاهش ظرفیت آن هیچ‌گاه شکسته نخواهد شد.

در خاتمه این گزارش به آمار بازی‌هایی که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل تکمیل شده، اشاره شده است.

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در هفته ششم لیگ برتر دوره نهم تیم تراکتورسازی میزبان استقلال تهران بود.در این بازی که بعد از افطار و زیر نور برگزار شد 75 هزار تماشاگر تبریز برای تشویق تیم تراکتورسازی در ورزشگاه حضور یافته بودند که برای نخستین بار ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شده بود.

در این بازی فرهاد مجیدی در دقیقه 25 برای استقلال گل زده و گل تساوی تراکتورسازی دقیقه 80 توسط محمد ابراهیمی وارد دروازه استقلال شد.

تراکتورسازی تبریز ـ فجر سپاسی شیراز سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

وقتی در نظرسنجی برنامه 90 تیم تراکتورسازی بعد از تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران سومین تیم پرطرف‌دار کشور شد، تماشاگران تراکتورسازی به نتیجه این نظرسنجی اعتراض کرده و به طور خودجوش در نخستین بازی خانگی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور یافتند.

استقبال از این بازی به حدی بود که حتی کوه‌های مشرف به ورزشگاه نیز مملو از تماشاگر بود. این بیشترین میزان حضور تماشاگر در بازی تراکتورسازی بود که بیش از 100 هزار نفر تخمین زده شده بود.

در آن زمان چون هنوز در ورزشگاه صندلی نصب نشده بود حضور این رقم در ورزشگاه به صورت فشرده ممکن بود، رکوردی که دیگر به نظر می‌رسد هیچ‌گاه شکسته نشود. با وجود استقبال خوب تماشاگران بازی سردی بین تراکتورسازی و فجر سپاسی برگزار شد که در تنها موقعیت طول 90 دقیقه شوت راه دور «جاسم کرار» به تیر دروازه فجر سپاسی برخورد کرد.

تراکتورسازی تبریز ـ سپاهان اصفهان سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در آخرین هفته‌های لیگ برتر در دوره نهم تیم تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر میزبان سپاهان صدر جدولی بود که بازی دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت. فرهاد خیرخواه در دقیقه ششم بازی برای تراکتور و ابراهیم توره در دقیقه 9 برای سپاهان گلزنی کردند.

تراکتورسازی تبریز ـ استیل آذین تهران سال 89 (لیگ برتر دوره نهم)

یک هفته بعد از بازی با سپاهان و در دیدار خانگی با استیل آذین، استقبال خوبی از این بازی به عمل آمده بود. تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر خود موفق شد با نتیجه دو بر یک استیل آذین را شکست دهد، هر دو گل تراکتورسازی را «جاسم کرار» به ثمر رساند، علی کریمی غایب بزرگ این بازی بود.

تراکتورسازی تبریز ـ پرسپولیس تهران سال 89 (لیگ برتر دوره نهم)

تراکتورسازی در حضور 70 هزار تماشاگر مقابل پرسپولیس تهران به تساوی یک بر یک دست یافت، گل تراکتورسازی را فرهاد خیرخواه وارد دروازه مهمان کرد و زننده گل تساوی نیز هادی نوروزی بود.

تراکتورسازی تبریز ـ ذوب آهن اصفهان سال 89 (لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در لیگ دهم و برابر ذوب‌آهن نایب قهرمان دوره قبل در حضور 80 هزار تماشاگر خود دو بر یک مغلوب شد.

زننده گل‌های ذوب‌آهن محمد قاضی و سید محمد حسینی بودند و تنها گل تراکتورسازی در دقیقه 95 توسط «پیمنتا» به ثمر رسید.

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران سال 89 (لیگ برتر دوره دهم)

بازی تراکتورسازی و استقلال تهران در حضور 70 هزار تماشاگر با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت، گل تراکتور را «جاسم کرار» زد و کل استقلال نیز توسط «میداودی» به ثمر رسید، در این بازی یک گل صحیح تراکتورسازی از سوی داور پذیرفته نشد.

تراکتورسازی تبریز ـ سپاهان اصفهان سال 90 (لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در بازی که بیش از 80 هزار تماشاگر در آن حضور داشت، در مصاف با صدرنشین لیگ برتر سپاهان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد.

«توره» دو گل برای سپاهان به ثمر رساند و دیگر گل تیم مهمان را «محسن بنگر» وارد دروازه تراکتور کرد و تنها گل میزبان را نیز احسان حاج‌صفی مدافع سپاهان به اشتباه درون دروازه تیم خود کرد.

تراکتورسازی تبریز ـ فجرسپاسی شیراز 91 (لیگ برتر دوره یازدهم)

بیش از 80 هزار تماشاگر در این بازی حضور داشتند، بازیی که در آن بلیت‌فروشی صورت نگرفت و جریمه سنگین 132 میلیون تومانی را برای تیم تراکتورسازی در برداشت.

در این سال با وجود اینکه تراکتورسازی جزو مدعیان قهرمانی بود اما حتی در بازی با استقلال و پرسپولیس نیز بخشی از ورزشگاه خالی از تماشاگر بوده و حداکثر 50 تا 60 هزار تماشاگر از این دو بازی استقبال کردند.

تراکتورسازی تبریز ـ الجزیره امارات 91 (جام باشگاه‌های آسیا)

در سال 91 که هیچ‌یک از بازی‌های تراکتورسازی در لیگ دوازدهم منجر به پر شدن کامل ورزشگاه نشده و تنها در نخستین بازی آسیایی تراکتورسازی برابر الجزیره امارات 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور یافته و شاهد پیروزی سه بر یک تیم خود بودند و بسیاری از طرفداران این تیم نیز راهی به ورزشگاه نیافته و از طریق گیرنده‌های تلویزیون شاهد این بازی بودند.

این بازی آخرین دیداری بود که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تکمیل شده و بعد از 807 روز بازی حساس تراکتورسازی تبریز با نفت تهران این امیدواری را ساخته است که این بازی ظرفیت ورزشگاه یادگار امام (ره) را به صورت تکمیل پر کند.

حساسیت بازی که در واقع فینال لیگ برتر محسوب می‌شود، برگزاری بازی در روز جمعه و تعطیلی فردای روز مسابقه به طور حتم در افزایش تماشاگران تراکتورسازی در بازی برابر نفت موثر است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ظرفیت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد یا خیر؟  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی