مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

مجله آموزشی ، خبری و تفریحی سفیدان

بانک سوال و پاورپوئنت و مطالب آموزشی دوره دبیرستان ، مطالب فوتبالی و تفریحی

خبرگزاری آریا - در حالی که یک هفته از بازی تراکتور با نفت تهران می گذرد ویدئو جدیدی در یکی از سایت های هواداری تراکتور منتشر شد که در این ویدئو کفاشیان در برنامه صبح و ورزش روز دیدار تراکتور با نفت می گوید مقام دوم هم برای تراکتور کم نیست .


به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛ شاید در نگاه اول این حرف چندان مهم به نظر نرسد ولی با کمی دقت در می یابیم که مقام دومی تراکتور تنها در صورتی امکان پذیر می باشد که دیدار این تیم با نفت مساوی شود به عبارتی بهتر با توجه به تغیر اجباری داور بازی از ترکی به فغانی و سخنان کفاشیان مسئولان فدراسیون هم سو با کمیته داوران به نوعی لیگ را مهندسی نموده اند در ادامه نگاهی تحلیلی به مسائل داوری دیدار تراکتور با نفت می اندازیم :
در ابتدای بازی نفت تهران با یک گل از تراکتور پیش افتاد دقایقی بعد خبر رسید که سپاهان در برابر سایپا به گل رسیده است در ادامه و در روی صحنه گل اول کارشناسان نزدیک به کمیته داوران از جمله فنایی می گوید که فغانی قبل از گل اول باید خطای آندرانیک را می گرفت و از این حربه برای سهوی قرار دادن اتفاقات داوری استفاده می کنند.
ولی تحلیل نادیده گرفتن این خطا : در این زمان برای قهرمانی سپاهان باید تراکتور به گل می رسید تا بازی مساوی شود به عبارتی بهتر در این صحنه فغانی به نفع تراکتور اشتباه نکرده است بلکه از این اشتباه در این دقیقه بیش از هر تیمی سپاهان سود برده است.
کارت زرد اول آندرانیک تیموریان : تیموریان در این بازی یکی از بهترین بازی های خود را برای تراکتور انجام می داد یک گل و یک پاس گل در نیمه اول نشان از آمادگی بالای وی در این بازی داشت در حالی که گل دوم تراکتور در دقایق تلف شده بازی به ثمر رسیده بود فغانی فغانی به زعم خود به خاطر تاخیر در شروع بازی کارت زرد اول را به آندو نشان داد و جالب اینکه 10 ثانیه پس اط شروع بازی سوت پایان نیمه اول را به صدا در آورد.
تحلیل کارت زرد اول آندو :
در این صحنه اگر آندو به خاطر به تاخیر انداختن زمان بازی کارت گرفته است طبیعتا باید فغانی به خطا این حرکت آندو زمان اضافه برای بازی در نیمه اول در نظر می گرفت بنابرین اخطار آندو به خاطر تاخیر در بازی نبوده است.
به نظر می رسد فغانی با این کارت در تلاش بوده است تا آندو را دچار احتیاط نموده و به نوعی قدرت او را در میانه میدان کاهش دهد تا نفت فرصت رسیدن به گل مساوی را داشته باشد تا بار دیگر سپاهان شانس اول قهرمانی باشد.
اخراج آندو پس از گل سوم تراکتور :
فغانی دقایقی پس از گل سوم تراکتور به خاطر یک اعتراض جزئی تیموریان را اخراج می کند صحنه اخراج تا اندازه ای مبتدیانه بود که حتی فنایی که به ماست مالی کردن اتفاقات داوری به نفع اربابان و دوستان خود شهره است می گوید این اخراج خیلی سختگیرانه بوده است و داور می توانست این صحنه را مدیریت کند.
و تحلیل این اتفاق : تنها شانس جبران دو گل توسط نفت در 15 دقیقه این بود که خط هافبک قدرتمند و نفوذی تراکتور از کار افتد.
در ادامه : در صحنه ای شوت محکم مهدی کیانی به سر مدافع نفت برخورد می کند و به میانه میدان بر می گردد ونصیب بازیکن نفت می شود داور حکم به توفق بازی بخه خاطر افتادن بازیکن نفت در اثر ضربه به سر می دهد ولی بازیکن نفت به نشانه اعتراض توپ را برداشته و محکم به سویی دیگر شوت می کند ولی فغانی اعتنایی به آن حرکت زشت بازیکن نفت نمی کند.
و آما خطای پنالتی :
در حالی که تراکتور هنوز با یک گل از حریف پیش است مدافع نفت در محوطه جریمه خطای واضحی بر روی کریمی مهاجم تراکتور مرتکب می شود در حالی که صحنه خطا کاملا مشخص و در نزدیکی فغانی صورت گرفته ولی پنالتی را نمی بیند.
چرا ؟ در صورتی که فغانی به درستی سوت می زد تراکتور در دقیقه 81 با دو گل از حریف پیش می افتاد و قطعا نفت شانس کمی برای جبران دو گل در کمتر از ده دقیقه داشت از طرف دیگر با نگرفتن پنالتی اعتراضات هواداران باعث فشار روانی بر بازیکنان تراکتور شده و استرس آنها را بالا می برد و این یعنی نفت فرصت جبران یک گل را هنوز دارد و البته بهتر بگوییم نفت با یک گل سپاهان را قهرمان می کند.
و در نهایت اتفاقات داوری دقیقا در سمت و سویی هدایت می شود که کفاشیان صبح قبل از بازی گفته بود : دومی تراکتور و البته قهرمانی سپاهان.
حال چند نکته دیگر :
1 - اشتباهات فغانی در دیدارهایی که برای سپاهان سوت زده است همیشه به نفع این تیم بوده است و البته غیر از تراکتور ، استقلال تهران نیز که هموراره با تراکتور و سپاهان در چند سال اخیر رقابت داشته در مورد اشتباهات فغانی به نفع سپاهان بارها اعتراض کرده است.
2 - عسگری رئیس دپارتمان داوری پس از استفا می گوید تاج بر خلاف مقررات فیفا داور بازی تراکتور ونفت را تغیر داد تا فغانی در این بازی سوت بزند
3 - هدایت ممبینی از مسئولان کمیته داوران نیز می گوید استفاده از فغانی که اصلیت اصفهانی داشته در دیدار هایی که سپاهان ذینفع بوده است امری اشتباه و غیر منطقی بوده است
4 - نکته آخر بر می گردد به سخنان نادر قاضی پور نماینده محترم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی : فغانی چگونه ماشین 135 میلیون تومانی سوار می شود در حالی که کارمند فدراسیون فوتبال است !
در هر حال هواداران تراکتور از مدیران باشگاه خود خواستار جمع اوری مستندات دیدار های مسئله دار سپاهان و تراکتور برای طرح شکایت در مراجع بین المللی می باشند در هر صورت به نظر می رسد احتمال تبانی ما بین قهرمان لیگ ، مسئولان کمیته داوران و شخص فغانی و عوامل سازمان لیگ کم نیست .
و در نهایت نه فوتبال ایران بالاتر از فوتبال ایتالیا می باشد و نه سپاهان بزرگتر از یونتوس

امیر امیرسفیدان خبرنگار ورزشی خبرگزاری آریا در تبریز

نظرات  (۱)

23 May 15 ، 13:32 خبر نگار
باسلام به شما دوست عزیز .

وبلاگ  بسیار خوبی دارید .

امید واریم با لینک کردن سایت ما panabosh.blog.ir آمار سایت خودرا بالا ببرید.

لطفا بعد از لینک کردن سایت ما برای ما نام (لینک) را و اسم سایت خود را به عنوان نظر ارسال نمایید.

منتظرتان هستیم.

panabosh.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی